A Phillip Island-i MotoGP tesztsorozat utolsó napján időeredmények tekintetében fölényes sikert aratott a HRC együttesét erősítő Nicky Hayden, aki közel két tizedet mért csapattársára, Dani Pedrosára. A sejtések szerint többről van szó a pilóták szimpla "megtáltosodásánál": sokkal valószínűbb, hogy a gyári alakulat mérnökei a zárónapon elkezdték pályára tenni az RC212V-ben rejlő valódi erőt. Ahogy Takanori Okuma, a fejlesztés vezető mérnöke és Carlo Florenzano sportmenedzser is elmondták, a korábbi téli teszteken a Honda reális teljesítményének körülbelül 80%-át adta le.
A tézist megerősíteni látszik, a tény, hogy Checa az LCR privát motorján nem tudott kimagaslóan javítani, a Gresini-féle duó, Elias és Melandri pedig csak a kilencedik illetve tizedik helyen zártak, Nakano számára meg még annál is keservesebb az élet. (Macióék már önmagában attól is gyorsulhatnak, ha a Bridgestone elkészül a 16"-os gumikkal.)
A repsolos kettős mögött zárták a végső felvonást a ducatisok: Loris Capirossi és Casey Stoner megint szinte azonos tempót produkáltak, ám a fiatal ausztrálnál még mindig gyorsabb egy leheletnyivel Capirex. Alex Hofmann a Pramac D'Antin csapat GP7-ével az ötödik helyre volt jó, vagyis a zárónapon hamarabb tudott fordulni a szigeti aszfaltcsíkon, mint az előző két napon ragyogóan motorozó Alex Barros.
Chris Vermeulen napi hatodik helyével megmentette a Suzuki becsületét: a kékek remekeltek Sepangban, ám Ausztráliába érve rendre az időtabella hátsó felében foglaltak helyet - ennek oka minden bizonnyal a Bridgestone gumik teljesítmény-eltérése a két pályán. Folytatás február ötödikétől, éppen az említett délkelet-ázsiai ringen